Aktualności

  • Rozmowy MZ z psychiatrami i psychoterapeutami

    Minister zdrowia Izabela Leszczyna spotkała się z psychiatrami i psychoterapeutami dziecięcymi.

  • Zidentyfikowano połączenia mózgowe związane z ADHD u młodzieży

    Duże badanie wykazało nietypowe interakcje między korą czołową a ośrodkami przetwarzania informacji głęboko w mózgu.

  • Łódzkie – trzy nowe placówki pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży

    W Łódzkiem przybyły trzy placówki pierwszej pomocy dla dzieci i nastolatków w kryzysie psychicznym. W ramach umowy z NFZ młodzi ludzie mogą korzystać z ośrodków w Łodzi, w Pabianicach i w Tomaszowie Mazowieckim. W całym regionie działają 34 tego typu miejsca.

  • Wykorzystanie technologii do leczenia ASD

    Finansowany ze środków UE projekt IM-TWIN pozwolił opracować nowe technologie wspierające wczesną interwencję u małych dzieci w wieku od 30 do 60 miesięcy, u których zdiagnozowano ASD.

  • Sosnowiec – CZDiR wyszkolił 248 specjalistów

    Blisko 250 specjalistów zdobyło kompetencje z zakresu dziecięcego zdrowia psychicznego dzięki czteroletniemu projektowi unijnemu Centrum Zdrowia Dziecka i Rodziny w Sosnowcu.

  • Łódź – powołanie nowego konsultanta

    Wojewoda łódzki Dorota Ryl powołała dr Annę Rozetti na konsultanta wojewódzkiego ds. psychiatrii dzieci i młodzieży.

  • Dziecko nie może być zakładnikiem procedur

    Choć sama w sobie reforma ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży jest krokiem w dobrym kierunku, to jednak szwankuje koordynacja, szwankuje współpraca i przepływ informacji między poszczególnymi instytucjami – zaznacza RPO Marcin Wiącek.

  • Psycholog w każdej szkole priorytetem MEN

    Kryzys zdrowia psychicznego wśród uczniów od dawna widać wyraźnie w całym środowisku szkolnym. Potwierdzają go kolejne, publikowane w ostatnim czasie raporty, jak i statystyki Policji dotyczące samobójstw wśród nastolatków.

  • Profilaktyka potrzebna od najmłodszych lat

    54% dzieci do 6. rż. korzysta z urządzeń mobilnych. Niemal 2/3 rodziców daje swoim dzieciom urządzenia cyfrowe jako nagrodę lub gdy płaczą i marudzą, nieświadomie ucząc je regulowania emocji za pomocą technologii.

  • Szykują się gruntowne zmiany w szkołach

    Jednym z priorytetów jest m.in. edukacja włączająca, szkoły specjalne i wsparcie dzieci z indywidualnymi potrzebami w kształceniu, w tym np. spektrum autyzmu, ADHD, z zaburzeniami nastroju czy z orzeczeniami o niepełnosprawności.

958 artykułów - strona 8 z 96