Domowa Opieka Medyczna pozwala zmniejszyć zagrożenie zbyt późnego dostrzeżenia, że Twój stan zdrowia się pogarsza. Bardzo ważne jest, aby regularnie wykonywać pomiary, a system PulsoCare będzie monitorował Twoje wyniki i reagował na ich zmiany.
Jak otrzymać pulsoksymetr?
Program jest dedykowany pełnoletnim pacjentom, leczonych w warunkach domowych.
Pacjenci z COVID-19, którzy:
- ukończyli 55 lat są automatycznie włączeni do programu Domowej Opieki Medycznej,
- mają mniej niż 55 lat muszą wypełnić formularz Pulsocare, który znajduje się na stronie Ministerstwa Zdrowia,
- którzy nie ukończyli 55 lat mogą otrzymać pulsoksymetr na podstawie kwalifikacji dokonanej przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, zarejestrowanego w systemie DOM.
W razie niepokojących wyników zadzwoni do Ciebie konsultant i jeśli będzie taka potrzeba umówi konsultację telemedyczną z lekarzem.
Jak wykonywać pomiary?
Przeczytaj przed pierwszym pomiarem:
- pomiary wykonuj po kilku minutach odpoczynku
- przed wykonaniem pomiarów umyj ręce
- pomiary wykonuj w pozycji siedzącej
- podczas korzystania z pulsoksymetru, nie możesz mieć pomalowanych paznokci
Czym jest saturacja:
- Saturacja to nasycenie krwi tlenem
- U osób zdrowych prawidłowa saturacja wynosi ok. 95-100%.
Jak wygląda dostarczenie i odbiór pulsoksymetru, gdy pacjent podał numer telefonu do systemu
Pokonałeś koronawirusa? Oddaj pulsoksymetr i pomóż innym
Pacjent, który otrzyma pulsoksymetr jest zobowiązany do zadbania, aby aparat został zwrócony w wyjściowym stanie, by mógł pomagać innym chorym. Pulsoksymetr należy zwrócić po zakończeniu okresu izolacji. Możesz to zrobić poprzez:
- aplikację PulsoCare – „zwrot pulsoksymetru”
- infolinię 792 654 100
UWAGA!
Do przesyłki zwrotnej nie dołączaj ulotki i instrukcji obsługi otrzymanych z urządzeniem!
INFOLINIE:
- Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat zakażenia koronawirusem, kwarantanną, czy izolacją? Skontaktuj się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, gdzie uzyskasz szczegółowe informacje. - Infolinia Techniczna: 790 544 988
Masz problem z instalacją lub działaniem aplikacji PulsoCare? Zadzwoń na Infolinię Techniczną. - Infolinia Domowej Opieki Medycznej: 22 735 39 40
Infolinia do zdalnego monitorowania pacjentów z COVID-19 w ramach programu Domowa Opieka Medyczna. Zadzwoń, jeśli miałeś lekarską poradę telemedyczną i nie otrzymałeś skierowania lub recepta została błędnie wystawiona, lub chcesz skorzystać z bezpłatnej porady psychologa. Godziny pracy infolinii: 24/7.
WAŻNA informacja dla pacjentów NIEposiadających INTERNETU lub SMARTFONA lub telefonu komórkowego
UWAGA!
Jeżeli nie masz smartfonu lub Internetu, możesz zgłaszać wyniki swoich pomiarów z pulsoksymetru przez telefon podczas rozmowy z automatyczną infolinią: +48 22 25 65 323.Zadzwoń na numer infolinii i postępuj zgodnie z usłyszaną instrukcją. Podaj swoje dane i aktualne wyniki pomiarów pulsoksymetrem.
Wyniki badań będą wtedy na bieżąco monitorowane przez konsultantów i lekarzy z Centrum Kontaktu DOM.
Z tego rozwiązania możesz korzystać w przypadku utraty połączenia z Internetem lub kiedy posiadasz tylko telefon stacjonarny.
Dzwoniąc na infolinię korzystaj z numeru telefonu, który podałeś przy rejestracji do programu Domowej Opieki Medycznej.
Materiały
Domowa Opieka Medyczna - ulotka dla pacjenta
MZ Instrukcja obsługi - pacjent
Pulsoksymetr napalcowy OXY-10 z Bluetooth i aplikacją
Instrukcja obsługi OXY-10
Pulsoksymetr napalcowy z Bluetooth i aplikacją na telefon JPD 500F
Pulsoksymetr napalcowy z Bluetooth i aplikacja? na telefon CMS50D-BT