Zmiany w logowaniu na IKP

pacjent.gov.pl

Od 1 lipca 2024 r. nie zalogujemy się na Internetowe Konto Pacjenta kontem ZIP (Zintegrowany Informator Pacjenta). Na Internetowe Konto Pacjenta i do aplikacji mojeIKP można natomiast zalogować się m.in. jak na internetowe konto bankowe.

Fot. Adobe Stock

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) ma każdy, kto posiada PESEL. Dzięki niemu wiele spraw związanych ze zdrowiem można załatwić online.

Jak zalogować się na IKP:

  • Na stronie pacjent.gov.pl kliknąć przycisk „Zaloguj się” (niebieski przycisk w prawym górnym rogu). Na kolejnej stronie ponownie kliknąć niebieski przycisk „Zaloguj się na IKP”. Należy wybrać jeden ze sposobów logowania się:
    • profil zaufany (można go założyć w urzędzie, przez stronę internetową lub za pośrednictwem bankowości elektronicznej)
    • bankowość elektroniczną, czyli konto internetowe w banku (taką możliwość oferują: iPKO lub Inteligo w PKO BP, Pekao SA, BOŚ, BNP Paribas, VeloBank, Crédit Agricole, mBank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, Santander Bank, Alior Bank, Bank Spółdzielczy w Brodnicy, Kasa Stefczyka lub banki spółdzielcze z Grupy BPS)
    • >aplikację mObywatel
    • e-dowód.

Na Internetowym Koncie Pacjenta można m.in.:

  • wpisać numer telefonu i adres e-mail do wysyłki e-recept i e-skierowań
  • odebrać e-recepty
  • odebrać e-skierowania na badania, do specjalisty lub sanatorium
  • zamówić e-receptę na leki, które użytkownik stale przyjmuje, o ile placówka obsługuję tę funkcję
  • zmienić e-receptę na e-receptę transgraniczną
  • upoważnić kogoś do wglądu w Internetowe Konto Pacjenta
  • sprawdzić listę swoich wszystkich zdarzeń medycznych, nawet gdy leczymy się prywatnie
  • znaleźć swoją elektroniczną dokumentację medyczną (EDM), np. wyniki badań, wypis ze szpitala, dokumenty z SOR
  • sprawdzić swój indywidualny plan opieki medycznej (IPOM) z harmonogramem leczenia
  • złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)
  • zmienić lekarza, pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
  • sprawdzić swoje e-zwolnienie
  • znaleźć listę wyrobów medycznych zrefundowanych przez NFZ
  • sprawdzić, kto i kiedy zgłosił użytkownika do ubezpieczenia zdrowotnego, wysokość opłaconych składek czy datę zarejestrowania ostatniej składki
  • sprawdzić historię zdrowotną niepełnoletniego dziecka i wykonać dla niego wszystkie te czynności, które wykonuje się dla siebie samego
  • upoważnić małżonka lub partnera, który nie zgłasza dziecka do ZUS, do wglądu w dokumentację dziecka
  • dać wgląd w dokumentację medyczną lekarzowi lub placówce.

mojeIKP to bezpłatna aplikacja na telefon, która daje dostęp do najważniejszych funkcji Internetowego Konta Pacjenta. Można ją pobrać na systemy Android z Google Play lub iOS z App Store. Pierwszy raz loguje się do aplikacji tak, jak na IKP, potem własnym kodem.

W aplikacji mojeIKP można m.in.:

  • łatwo wyszukać e-recepty i e-skierowania
  • odebrać powiadomienia o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, wysyłanych bezpośrednio na telefon. Dotyczy to także e-recept i e-skierowań wystawionych dzieciom oraz osobie, która upoważniła użytkownika do swojego Internetowego Konta Pacjenta
  • wykupić lek w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
  • sprawdzić ulotkę i dawkowanie przepisanego leku, także za pomocą skanera leków
  • ustawić przypomnienia o lekach, które użytkownik zażywa, także za pomocą skanera leków
  • zamówić e-receptę na leki, które użytkownik stale przyjmuje (o ile jego przychodnia świadczy tę usługę)
  • sprawdzić dane kontaktowe lekarza POZ, pielęgniarki POZ, położnej POZ
  • szybko umówić termin szczepienia przeciw COVID-19
  • umówić dziecko w wieku 12–13 lat na szczepienie przeciw HPV
  • zamówić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) oraz certyfikat tymczasowo zastępujący EKUZ (odbierany w telefonie)
  • udostępnić dane medyczne nie tylko bliskim osobom, ale i pracownikom medycznym, farmaceutom, placówkom medycznym.

W mojeIKP można też znaleźć funkcję umożliwiającą skuteczne udzielenie pierwszej pomocy w razie nagłego wypadku oraz profilaktykę, w tym np. dostęp do portalu Diety NFZ, licznik wody, plan bezpiecznych treningów „8 tygodni do zdrowia”.

21.06.2024
Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?
+48

w dni powszednie od 8.00 do 18.00
Cena konsultacji 29 zł

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.
Poradnik świadomego pacjenta