Placówki medyczne funkcjonujące w ramach brytyjskiego systemu NHS postanowiły w treści wysyłanego do pacjentów SMS-a z przypomnieniem o wizycie umieścić koszt, który poniósłby chory, korzystając z analogicznego świadczenia w sektorze prywatnym: 160 funtów. O (pojmowanej dosłownie) wartości dobrej komunikacji pisze „The Guardian”.
Fot. Alejandro Escamilla / Unsplash
Eksperyment pozwolił zredukować aż o 25% liczbę pacjentów, którzy nie przychodzili na umówioną wizytę w londyńskim Barts Health NHS. Gdyby taka sytuacja miała miejsce na całym obszarze obsługiwanym przez NHS, pozwoliłoby to zaoszczędzić tygodniowo milion funtów – podaje „The Guardian”.
Niewielka zmiana, niewymagająca żadnych dodatkowych kosztów, pozwoliła na wzrost efektywności świadczonych usług, a także na zwiększenie poczucia odpowiedzialności pacjentów za ponoszone przez publiczne placówki medyczne koszty. Pomysł wdrażany jest obecnie w kolejnych placówkach NHS.