Czy w polskich uczelniach medycznych jakość kształcenia przyszłych lekarzy stoi na wysokim poziomie?
- Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że w Polsce, a już na pewno w Krakowie, medycyny uczymy nieźle. Nie mówię, że idealnie, ale na pewno dobrze. Pewne elementy edukacji, takie jak m.in. nauczanie studentów umiejętności praktycznych niewątpliwie wymagają poprawienia. Generalnie jednak polskie uczelnie medyczne reprezentują wysoki poziom dydaktyki i dobrze przygotowują do wykonywania zawodu lekarza. Co nie znaczy oczywiście, że jakość nauczania, przygotowanie kadry medycznej nie mogą być jeszcze lepsze. W tym właśnie kierunku zmierzają działania władz Wydziału Lekarskiego UJ CM, które starają się aktywnie poszukiwać środków na wspieranie zmian w sposobie nauczania, wprowadzania nowych metod dydaktycznych, a także podnoszenia kompetencji kadry dydaktycznej w zakresie metodyki nauczania. Przykładem takich działań może być realizacja, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, projektu "Pro bono Collegii Medici Universitatis Jagiellonicae", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.