mp.pl to portal zarówno dla lekarzy, jak i pacjentów — prosimy wybrać:

MZ o reklamach produktów leczniczych

04.09.2008
inf. wł.
Ministerstwo Zdrowia opublikowało i przesłało do konsultacji społecznych projekt rozporządzenia w sprawie reklamy produktów leczniczych.

Nowe przepisy mają zastąpić rozporządzenie z 16 grudnia 2002 r. w sprawie reklamy produktów leczniczych (DzU. Nr 230, poz. 1936), co resort uzasadnia koniecznością pełnej implementacji dyrektywy 2004/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 31 marca 2004 r. zmieniającej dyrektywę 2001/83/WE w sprawie wspólnotowego kodeksu dotyczącego produktów leczniczych stosowanych u ludzi, w odniesieniu do tradycyjnych ziołowych produktów leczniczych (Dz. Urz. UE L 136 z 30.04.2004, str. 85; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 34, str. 313). Ponadto MZ tłumaczy się doświadczeniami zdobytymi w trakcie obowiązywania dotychczasowego rozporządzenia.

O tym się mówi
  • Jak zachęcić do onkologii
    Przeciążenie pracą jest tym, co zniechęca młodych lekarzy do specjalizacji onkologicznych w ogóle, nie tylko do onkologii klinicznej.
  • Kto mnie będzie znieczulał? – zawsze ważne pytanie
    Lekarz anestezjolog-intensywista jest adwokatem pacjenta, gwarantem bezpieczeństwa w opiece okołooperacyjnej, również w stanach zagrożenia życia – mówi prof. Katarzyna Kotfis, konsultant krajowa w dziedzinie anestezjologii i intensywnej terapii.
  • Chirurgia bez symulacji to jak powrót do lnianej nici
    Jeżeli nie powstanie w Polsce przynajmniej sześć dużych centrów symulacji medycznej dla celów szkolenia podyplomowego specjalizacji zabiegowych, to nadal będziemy tkwili w poprzedniej erze – mówi prof. Wiesław Tarnowski, prezes-elekt TChP.