Według firmy analitycznej PMR, w 2007 r. pozaapteczny rynek produktów OTC w Polsce, w skład którego wchodzą leki i suplementy diety, osiągnął wartość 785 mln zł, notując wzrost o 15% w porównaniu z rokiem 2006. W latach 2008-2010 wartość rynku nadal będzie zwiększała się w dwucyfrowym tempie. Jednak po roku 2009 dynamika może się osłabić do około 10%, wynika z najnowszego raportu firmy PMR "Rynek pozaapteczny produktów OTC w Polsce 2008".
W 2007 r. rynek pozaapteczny (rynek leków i suplementów diety) stanowił już 14% rynku produktów OTC w Polsce. Na rynek pozaapteczny w Polsce składa się przede wszystkim sprzedaż w sklepach ogólnodostępnych (hipermarketach, supermarketach, małych sklepach spożywczych, kioskach, stacjach benzynowych) oraz w sklepach zielarsko-medycznych. Dużą rolę w tym segmencie rynku odgrywają suplementy diety.