Aktualności

  • Zaufanie zdobywam tym, jak się do kogoś odnoszę

    Zaufanie zdobywam tym, jak się do kogoś odnoszę

    Jedna trzecia uczestników badania na temat zdobienia ciała przez pracowników ochrony zdrowia nie wyraziła akceptacji dla takich praktyk. Jak wygląda życie pielęgniarki, która poprzez swój wygląd zwraca uwagę każdego w szpitalnym otoczeniu?

  • Połowa z nas nie rozmawia o śmierci

    Autorzy „Raportu o dobrym umieraniu”, przygotowanego przez ekspertów Puckiego Hospicjum pw. św. Ojca Pio, zwracają uwagę na to, że w naszej kulturze temat umierania jest wypierany, zapomniany, czynimy go tematem tabu.

  • O humanizacji procesu leczenia w GUMed

    Profesor Zbigniew Izdebski, pedagog i seksuolog, specjalista w zakresie poradnictwa rodzinnego wygłosił 1 marca 2023 r. w Centrum Medycyny Inwazyjnej UCK GUMed wykład pt. „Humanizacja procesu leczenia i komunikacja kliniczna pomiędzy pacjentem a personelem medycznym przed i w czasie pandemii COVID-19”.

  • Media społecznościowe a profesja lekarza

    Media społecznościowe a profesja lekarza

    Wizerunek zawodu lekarza i lekarza dentysty w social mediach, Kodeks Etyki Lekarskiej w odniesieniu do funkcjonowania lekarza w przestrzeni mediów społecznościowych, merytoryka przedstawianych tam treści oraz potrzeba ustosunkowania zasad etycznych do obecnej rzeczywistości stanowiły najistotniejsze punkty spotkania lekarzy i lekarzy dentystów prowadzących aktywność w mediach społecznościowych.

  • "Niedoskonałości w komunikacji jest wiele"

    "Niedoskonałości w komunikacji jest wiele"

    Dobra komunikacja daje lepsze efekty leczenia – mówi prof. Janina Stępińska.

  • Polak mądrzejszy od lekarza

    Polak mądrzejszy od lekarza

    Deklaratywna wiedza Polaków nie przekłada się na ich życiowe przekonania i zachowania.

  • W Zielonej Górze o humanizacji procesu leczenia

    Jak powinna wyglądać komunikacja pracowników szpitala z pacjentami oraz jaki wpływ miała pandemia COVID-19 na zdrowie psychiczne zarówno pacjentów, jak i pracowników ochrony zdrowia – te m.in. tematy poruszane był podczas konferencji naukowej, która miała miejsce w Szpitalu Uniwersyteckim w Zielonej Górze.

  • Kiedy lekarze się znają

    Kiedy lekarze się znają

    Pacjenci odnoszą korzyści, gdy lekarze pierwszego kontaktu kierują ich do specjalistów, których znają – wynika z badania Harvard Medical School.

  • Bielsko-Biała – system ułatwi komunikację pacjentom z problemami z mową

    Bielski Szpital Wojewódzki kupił oprogramowanie „Mówik”, przeznaczone dla osób mających problemy z porozumiewaniem się za pomocą mowy. Zainstalowany został na tabletach dostępnych dla pacjentów na oddziale ratunkowym i w centralnej rejestracji – podała placówka.

  • Oczekiwania Polaków dot. rozwoju e-zdrowia

    Badanie przeprowadzone metoda indywidualnych wywiadów telefonicznych na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków, pokazało, że pozytywnie oceniamy istniejące rozwiązania e-zdrowia, ale oczekujemy ich rozwoju, najchętniej w powiązaniu z IKP.

546 artykułów - strona 7 z 55

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo