Aktualności

  • W pandemii rośnie znaczenie telemedycyny

    W pandemii rośnie znaczenie telemedycyny

    Z doświadczenia lekarzy wynika, że rozwiązania telemedyczne mogą być wartościowe i nieść wymierne korzyści, ale tylko wówczas, gdy pacjent jest odpowiednio przygotowany i przekonany o korzyściach, jakie może dzięki nim osiągnąć.

  • PTODM zaprasza szpitale do udziału w ogólnopolskim programie „Bądź przy mnie – wsparcie społeczne i duchowe dla pacjentów hospitalizowanych z powodu COVID-19”

    PTODM zaprasza szpitale do udziału w ogólnopolskim programie „Bądź przy mnie – wsparcie społeczne i duchowe dla pacjentów hospitalizowanych z powodu COVID-19”

    Celem programu jest zapewnienie, aby żaden chory na COVID-19 nie był samotny w szpitalu, zwłaszcza w okresie zagrożenia życia, bezradności i umierania i aby nikt nie był pozbawiony opieki duchowej właśnie wtedy, gdy najbardziej jej potrzebuje.

  • "Do teleporad lekarze i pacjenci już się przyzwyczaili"

    "Do teleporad lekarze i pacjenci już się przyzwyczaili"

    W pewnych obszarach teleporady się sprawdziły; chodzi tu przede wszystkim o choroby przewlekłe. W wielu przypadkach konsultacja telefoniczna jest jednak niedopuszczalna, chodzi zwłaszcza o dzieci – oceniła dr Elżbieta Kryj-Radziszewska z UJ CM w Krakowie.

  • Jakość komunikacji z lekarzem istotna dla stanu pacjenta

    Jakość komunikacji z lekarzem istotna dla stanu pacjenta

    Aż 97 proc. lekarzy specjalistów potwierdza: komunikacja odgrywa znaczącą rolę w relacji z pacjentem z rakiem stercza i ma wpływ na jakość prowadzonej terapii. Jednocześnie mniej niż jedna trzecia klinicystów deklaruje znajomość technik wsparcia pacjenta w trudnych momentach.

  • Pierwsze zdarzenie medyczne wraz z indeksem EDM w systemie e-zdrowie

    16 listopada w miejscowości Wysokie w woj. lubelskim zarejestrowane zostało pierwsze zdarzenie medyczne oraz zaindeksowano pierwszą elektroniczną dokumentację medyczną w systemie e-zdrowia (P1).

  • MZ: są wytyczne dot. stosowania teleporad

    Przekształcenie łóżek szpitalnych na covidowe i wprowadzenie na dużą skalę teleporad ograniczają dostępność leczenia - przyznał w środę minister zdrowia Adam Niedzielski. Poinformował, że zespół przy kierowanym przez niego resorcie opracował wytyczne, kiedy teleporada powinna być stosowana, a kiedy nie.

  • Pacjent zapamięta więcej, gdy lekarz okaże empatię

    Pacjentki z nieuleczalnymi zmianami nowotworowymi piersi zapamiętują więcej informacji na temat ich leczenia, jeśli ich lekarz w trakcie konsultacji okazał empatię – wynika z badań psychologów z Uniwersytetu Lejdejskiego w Holandii.

  • "Teleporada to bardzo dobre narzędzie"

    "Teleporada to bardzo dobre narzędzie"

    Jak podkreśla prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej, chociaż ze względu na sytuację epidemiczną w Polsce kontakt z lekarzem może być obecnie utrudniony, nie należy rezygnować z umówienia teleporady. Zwłaszcza dotyczy to pacjentów przewlekle chorych, ponieważ zbagatelizowanie objawów może prowadzić do zaostrzenia się choroby.

  • Wirtualne Grupy Narracyjne

    Wirtualne Grupy Narracyjne

    Zapraszamy do udziału w cyklu wirtualnych grup narracyjnych w języku polskim, będącym wynikiem współpracy Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Columbia w Nowym Jorku.

  • Niechętni zdalnej opiece

    Niemal połowa Polaków uważa, że porady telefoniczne i online nie są skuteczne, a lekarze mniej się podczas takich wizyt starają. Zdalna opieka to jednak przyszłość - czytamy w czwartek w "Rzeczpospolitej".

546 artykułów - strona 28 z 55

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo