Aktualności

  • Teleplatforma Pierwszego Kontaktu po ukraińsku

    Teleplatforma Pierwszego Kontaktu po ukraińsku

    Dzwoniąc pod numer 800 137 200 każdy obywatel Ukrainy, który przybył do Polski w obawie przed rosyjską agresją, uzyska konsultację lekarską w ojczystym języku.

  • E-wizyty tak, ale nie u każdego specjalisty

    E-wizyty tak, ale nie u każdego specjalisty

    3/4 Polaków woli przedłużyć receptę podczas e-wizyty zamiast w gabinecie. 2/3 Polaków uważa, że zdalna pomoc medyczna zwiększa bezpieczeństwo podczas pandemii. Już 36,5% respondentów chce korzystać z e-wizyty u lekarza internisty.

  • Internet źródłem wiedzy o zdrowiu

    Internet źródłem wiedzy o zdrowiu

    62,9% Polaków szuka w internecie sposobu leczenia, 55,8% sprawdza objawy chorobowe, a 54,5% – szuka informacji o lekach.

  • Poradnik "Jak mówić i pisać o osobach chorujących psychicznie"

    Fundacja eFkropka działająca przeciw stygmatyzacji osób z doświadczeniem kryzysów psychicznych serdecznie zaprasza do korzystania z bezpłatnego poradnika "Jak mówić i pisać o osobach chorujących psychicznie".

  • 80% Polaków skorzystało w ub.r. z telemedycyny

    80% Polaków skorzystało w ub.r. z telemedycyny

    44,3% ankietowanych skorzystało ze zdalnej porady lekarskiej, bo nie mieli możliwości odbycia wizyty stacjonarnej. Co trzeci respondent zdecydował się na e-wizytę, bo potrzebował wystawienia lub przedłużenia recepty.

  • Nowy dyrektor Centrum e-Zdrowia

    Nowy dyrektor Centrum e-Zdrowia

    1 lutego 2022 r. stanowisko dyrektora Centrum e-Zdrowia objął Paweł Kikosicki, który dotychczas pełnił funkcję dyrektora Departamentu Obsługi Klientów w Narodowym Funduszu Zdrowia.

  • Szef Centrum e-Zdrowia odwołany?

    Adam Niedzielski odwołał dyrektora Centrum e-Zdrowia Jarosława Kieszka – donosi „Gazeta Wyborcza”. Pytane o powody, ministerstwo milczy. Z informacji „Wyborczej” wynika, że Kieszek nie był dość „dyspozycyjny”.

  • Wrocław – USK rozpoczął wdrażanie EDM

    Prawie 10 mln zł zainwestował w infrastrukturę i sprzęt Uniwersytecki Szpital Kliniczny we Wrocławiu. Pozwoliło to tej placówce na rozpoczęcie wprowadzenia pełnej elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM). USK to największy szpital w regionie i jeden z największych w Polsce.

  • Wszystko tkwi w naszej głowie

    Wszystko tkwi w naszej głowie

    Pacjenci zazwyczaj chętnie szukają sposobności na uzyskanie wsparcia psychologicznego. Widzą we mnie łącznika między światem lekarzy a nimi samymi – mówi Paulina Tomsia, kierownik Zespołu Psychologów w Krakowskim Specjalistycznym Szpitalu im. Jana Pawła II.

  • Ocena personelu medycznego w komentarzach pacjentów

    Ocena personelu medycznego w komentarzach pacjentów

    Analiza ponad 200 tys. komentarzy pacjentów wykazała, że chirurdzy byli opisywani pozytywnymi słowami w 98% przypadków, dentyści – 96%, położne – 93% a recepcjonistki – jedynie 57%. – Pacjenci często oceniają rzeczy, które nie są winą personelu, ale wynikają z problemów systemowych – komentuje ekspert.

546 artykułów - strona 16 z 55

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo