Aktualności

  • "Bez komunikacji nie ma dobrej medycyny"

    Jestem przekonany, że nie ma dobrej i nowoczesnej medycyny bez skutecznej komunikacji między personelem medycznym i pacjentem – powiedział w środę rektor Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego prof. Zbigniew Gaciong. Przekonuje do wszechstronnej debaty na ten temat w ochronie zdrowia.

  • Terapia relacji lekarz – pacjent

    Terapia relacji lekarz – pacjent

    Świadomość środowiska medycznego dotycząca przełożenia jakości relacji z pacjentem na efekty procesu diagnostycznego i terapeutycznego jest bardzo niska – dowodzą autorzy strategii „Dobre relacje personelu medycznego z pacjentami”. I zalecają zmiany, które mają podnieść kompetencje komunikacyjne pracowników ochrony zdrowia.

  • "Lekarz nie słucha, śpieszy się i milczy"

    Pacjenci uważają, że lekarze poświęcają im zbyt mało czasu, nie słuchają i zbywają pytania. Z kolei lekarze narzekają na brak czasu i zbyt wiele obowiązków – wynika z raportu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

  • Jak mówić, żeby pacjenci słuchali

    Jak mówić, żeby pacjenci słuchali

    Kluczem do skutecznej terapii jest dobra komunikacja. I każdy może się jej nauczyć, są na to dowody w wielu badaniach – mówi dr Antonina Doroszewska ze Studium Komunikacji Medycznej WUM.

  • Empatia kluczowa w relacjach z pacjentem

    Pacjenci najczęściej zarzucają lekarzom brak empatii, tymczasem ma ona kluczowe znaczenie w relacjach chorego z lekarzem – powiedział w środę rektor Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego prof. Zbigniew Gaciong.

  • Komunikacja z pacjentem – istotny czynnik w procesie leczenia

    Komunikacja z pacjentem – istotny czynnik w procesie leczenia

    Komunikacji medycznej trzeba się uczyć, intuicja może sprowadzić na manowce – uważa dr n. społ. Antonina Doroszewska, kierownik Studium Komunikacji Medycznej WUM.

  • Lekarze w USA źle traktowani przez pacjentów

    Lekarze w USA źle traktowani przez pacjentów

    Prawie jedna czwarta lekarzy doświadczyła złego traktowania w miejscu pracy ze strony pacjentów i odwiedzających – wynika z badań przeprowadzonych przez Boston Medical Center i Stanford University School of Medicine.

  • Kontrola zwolnień – teleporady pod lupą ZUS

    Kontrola zwolnień – teleporady pod lupą ZUS

    Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie kwestionuje możliwości wystawiania zaświadczeń lekarskich udzielonych za pośrednictwem teleporad. Kontrolą może zostać objęte każde zwolnienie lekarskie – zaznacza ZUS.

  • "Bliskość językowa"

    "Bliskość językowa"

    Do MZ spływają interpelacje poselskie w sprawie bariery językowej pomiędzy pracownikami medycznymi a uchodźcami z Ukrainy. Jak odpowiada resort?

  • Warsztat „Dobre relacje personelu z pacjentami”

    26 kwietnia Stowarzyszenie Akademii Komunikacji Medycznej zorganizowało warsztat ekspercki wieńczący projekt „Dobre relacje personelu z pacjentami”.

546 artykułów - strona 14 z 55

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo