Aktualności

  • Komunikacja lekarzy z pacjentami nie jest prosta

    Komunikacja lekarzy z pacjentami nie jest prosta

    Warto pamiętać, że szpital jest miejscem szczególnym – tu przychodzą ludzie, którym coś się w życiu zawaliło. Powinniśmy umieć z nimi rozmawiać, umieć ich wysłuchać, żeby pomóc im ten trudny czas przejść możliwie najłagodniej.

  • Koszalin – szpital otrzymał 21 translatorów

    Urząd Marszałkowski zakupił 90 translatorów. Trafią one przede wszystkim do szpitali. Najwięcej, bo aż 21 sztuk otrzymał Szpital Wojewódzki w Koszalinie.

  • Jak rozmawiać o końcu życia

    Jak rozmawiać o końcu życia

    Można i trzeba próbować oswoić się ze śmiercią.

  • Poprawić jakość udzielania teleporad

    Poprawić jakość udzielania teleporad

    Narzędzia telemedyczne przynoszą wiele korzyści, pod warunkiem, że korzystanie z nich jest wystandaryzowane.

  • Testowanie modeli telemedycznych – pilotaż

    Rusza realizacja projektów pilotażowych na przetestowanie modeli telemedycznych, opracowanych w ramach projektu predefiniowanego w zakresie telemedycyny i e-zdrowia – poinformowano na stronie zdrowie.gov.pl.

  • Dostosować język do pacjenta

    Dostosować język do pacjenta

    Analiza komputerowa setek tysięcy wiadomości mailowych między lekarzami a pacjentami wykazała, że większość lekarzy używa języka, który jest zbyt złożony, aby pacjenci mogli go zrozumieć.

  • Język inkluzywny w organizacji

    Język inkluzywny w organizacji

    Język kształtuje naszą rzeczywistość i pozwala opisać nasze myśli. Za jego pośrednictwem możemy komunikować się z drugą osobą. Współczesne badania dowodzą, że ma on istotny wpływ na sposób postrzegania osób, organizacji i marek.

  • W Lublinie o projektach telemedycznych

    15 września br. Podkomisja Sejmu RP ds. organizacji ochrony zdrowia i innowacyjności w medycynie obradowała m.in. na temat projektów opracowanych przez Uniwersytet Medyczny i Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 1 w Lublinie.

  • Poprawa komunikacji ryzyka w kryzysach zdrowia publicznego

    Poprawa komunikacji ryzyka w kryzysach zdrowia publicznego

    Aby być lepiej przygotowanym na następną sytuację kryzysową, musimy poważnie zainwestować w system zdrowia publicznego.

  • Telemedycyna oferuje wygodę, ale trzeba dostrzec niuanse

    Telemedycyna oferuje wygodę, ale trzeba dostrzec niuanse

    Pandemia COVID-19 spowodowała, że domy opieki w USA zmieniły swoją politykę. W celu zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego mieszkańcom i unikania niepotrzebnych transferów do i tak już przeciążonych szpitali wykorzystana została telemedycyna.

546 artykułów - strona 11 z 55

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo