Aktualności

  • Rozwiązania SI dla lepszej opieki zdrowotnej

    Zespół finansowanego przez Unię Europejską projektu PhilHumans, postanowił zastosować technologie sztucznej inteligencji (SI) i przetwarzania języka naturalnego. Celem, jaki sobie postawiono, było stworzenie narzędzia umożliwiającego wysokiej jakości osobistą komunikację dotyczącą zdrowia.

  • MSIM pod lupą prokuratury

    Prokuratura Regionalna w Krakowie przesłuchuje świadków, w tym pracowników urzędu marszałkowskiego, w sprawie Małopolskiego Systemu Informacji Medycznej.

  • Co trzeci użytkownik telemedycyny ma obawy dot. prywatności

    Obawy dotyczące prywatności są powszechne wśród użytkowników fińskiego krajowego portalu dla pacjentów, jak wynika z niedawnego badania przeprowadzonego przez Uniwersytet Wschodniej Finlandii i Fiński Instytut Zdrowia i Opieki Społecznej.

  • Teleopieka paliatywna poprawia jakość życia

    Podczas wirtualnej pracy z pielęgniarką i pracownikiem socjalnym uczestnicy badania z przewlekłymi chorobami serca i płuc zgłaszają długotrwałą poprawę.

  • AI pomoże w komunikacji z seniorami?

    Wykorzystując sztuczną inteligencję i Duże Modele Językowe, możemy stworzyć symulator, który umożliwi naukę i trening efektywnej komunikacji z pacjentami z otępieniem – zaznacza Adrian Nowakowski, pielęgniarz i laureat Queen Silvia Nursing Award.

  • Oko na złe zachowanie na sali operacyjnej

    Oko na złe zachowanie na sali operacyjnej

    Australijscy naukowcy z powodzeniem przetestowali nowatorski eksperyment mający na celu rozwiązanie problemu obraźliwych i niegrzecznych komentarzy na salach operacyjnych poprzez umieszczenie oznakowania „oczu” w salach operacyjnych.

  • Rozpoznanie parkinsonizmu musi nieść nadzieję

    Dokument UCLA Health wykorzystuje doświadczenia i wypowiedzi pacjentów do stworzenia przewodnika po diagnozach PD dla lekarzy.

  • Dorośli z niepełnosprawnością poznawczą częściej mają gorsze doświadczenia z systemem opieki zdrowotnej

    Ich ogólna satysfakcja jest znacznie mniejsza niż w populacji ogólnej, wynika z badania Rutgers University

  • „Dzień dobry” zmienia tak wiele

    Miliony euro przeznaczamy na robotyzację i cyfryzację, tymczasem zapominamy o podstawach – bezkosztowych, bezwysiłkowych i nie wymagających dodatkowego zaangażowania. Zwykłe „dzień dobry” wypowiadane przez personel medyczny do pacjentów i gości często znaczy tyle samo co wysokospecjalistyczne badanie – zaznacza Polska Federacja Szpitali.

  • Przychodzi językoznawca do lekarza

    Wszyscy rozmawiają o zdrowiu, ale nikt jeszcze nie napisał w Polsce książki, jak to robić i jakiego używać języka. Próbują to nakreślić językoznawca prof. Jerzy Bralczyk oraz kardiolog prof. Artur Mamcarz w książce „Zdrowy język”.

546 artykułów - strona 2 z 55

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo