Program drukuje zalecenia dla pacjentów wraz z informacją o stosowanych lekach. Dodatkowo program podpowiada linki do serwisów dla pacjentów zgodne z rozpoznaniem oraz proponuje gotowe karty zaleceń.
W pasku menu wyświetlają się ikony do obsługi bieżącego elementu.
Uzupełnianie zalecenia
do góry stronyWprowadź treść zalecenia w postaci notatki.
Notatkę można zapisać jako szablon poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na obszarze pola tekstowego i wybranie opcji Zapisz jako szablon lub za pomocą znaku dyskietki, który znajduje się nad gotowymi szablonami.
W celu sformatowania tekstu, kliknij na znak Konwertuj do RTF znajdujący się nad szablonami.
Dzięki temu wyświetli się pasek narzędzi nad polem tekstowym, identyczny jak w edytorach tekstu.
Aby formatowanie było widoczne, musi być włączona opcja formatowania tekstu.
Zalecenia z poprzednich wizyt można przeglądać w Dane pacjenta – Historia leczenia w zakładce Wizyty po kliknięciu wybranej wizyty.
Przejdź do rozdziału Historia leczenia.
Dodawanie z szablonu
do góry stronyKliknij ikonę Dodaj z szablonu dostępną w pasku menu.
W nowym oknie widoczne będą wszystkie szablony dostępne dla elementu wizyty Zalecenia oraz ich podgląd.
Sprawdź, jak utworzyć szablon.
Listę widocznych szablonów można ograniczyć przez wybór opcji wyświetlania tylko własnych szablonów, zaznaczając opcję Pokaż tylko moje.
Zaznacz nazwę odpowiedniego szablonu, wybór potwierdź, klikając OK.
Szablony można dodawać również bezpośrednio z okna wizyty:
1. sposób – wybierz nazwę szablonu spośród widocznych z prawej strony pola Zalecenia i wstaw do wizyty, klikając na strzałkę obok nazwy szablonu.
2. sposób – zaznacz szablon z prawej strony okna i umieść go w polu edycji metodą "przeciągnij – upuść", tzn. przytrzymując lewym klawiszem myszy element, przeciągnij w odpowiednie miejsce i upuść.
Treść szablonu wstawionego do bieżącej wizyty można edytować.Zalecenia z poprzednich wizyt można przeglądać w Dane pacjenta – Historia leczenia w zakładce Wizyty po kliknięciu wybranej wizyty.
Przejdź do rozdziału Historia leczenia.
Autouzupełnianie
do góry stronyProgram stosuje autouzupełnianie na podstawie wprowadzanych wcześniej tekstów.
Wprowadź fragment treści w polu tekstowym elementu wizyty. Program wyświetli listę podpowiedzi.
Zaznacz jedną z podpowiedzi za pomocą strzałek na klawiaturze i zaakceptuj klawiszem Enter lub podwójnie klikając na wybrany fragment.
Gotowe karty zaleceń
do góry stronyKliknij ikonę Karty zaleceń dostępną w pasku menu.
W wywołanym oknie zaznacz wybraną pozycję z dostępnej listy.
Treść gotowej karty zaleceń można przeglądać za pomocą znaku podglądu .
W nagłówku okna Zaleceń pojawia się informacja ile kart zaleceń zostało dodanych do bieżącej wizyty.
Z tego miejsca można również usuwać lub dołączać karty do wizyty.
Karta zostanie dołączona do dokumentów przeznaczonych do wydruku po zapisaniu wizyty.
Przejdź do rozdziału Zakończenie wizyty.
Następna wizyta
do góry stronyPrzejdź do rozdziału Następna wizyta.
Informacja o lekach
do góry strony
Aby w zaleceniach umieścić listę leków wraz z opisem, kliknij w pasku menu na ikonę Dodaj leki przepisane (do zaleceń dołączone zostaną informacje o lekach z bieżącej wizyty wraz ze sposobem dawkowania) lub Dodaj leki przewlekłe (do zaleceń zostaną dołączone informacji o lekach przewlekłych stosowanych przez pacjenta wraz z dawkowaniem). W oknie zaleceń pojawi się informacja o przepisanych lekach.
Drukowanie zaleceń
do góry stronyPo zakończeniu wizyty zalecenie pojawia się w oknie dokumentów przeznaczonych do drukowania.
Domyślnie na zaleceniach zamieszczane będą dane świadczeniodawcy, dane świadczeniobiorcy, dane lekarza oraz data.
Nagłówek zaleceń definiowany jest podczas Konfiguracji świadczeniodawcy. Użytkownik może zmieniać te ustawienia poprzez edycję Struktury podmiotu.
Sprawdź, jak edytować Strukturę podmiotu.
Przejdź do rozdziału Zakończenie wizyty.