eWUŚ
do góry strony- Jeżeli skonfigurowano konto eWUŚ i uprawnienia pacjenta zostały zweryfikowane, w elemencie Ubezpieczenie NFZ widoczny jest jego status ubezpieczenia. (Status eWUŚ pacjenta jest automatycznie sprawdzany przez program, jeżeli użytkownik przejdzie do jego danych.)
- Jeśli chcesz wyświetlić historię poprawnych weryfikacji eWUŚ, kliknij status ubezpieczenia pacjenta.
- Aby sprawdzić ręcznie uprawnienia pacjenta do świadczeń, kliknij przycisk Sprawdź eWUŚ.
- Status ubezpieczenia pacjenta możesz sprawdzić w taki sam sposób w podstawowej karcie pacjenta oraz w oknie wizyty, po kliknięciu przycisku Informacje o pacjencie.
Dokumenty uprawniające do świadczeń
do góry strony- W elemencie Ubezpieczenie NFZ możesz dodać dokument uprawniający do świadczeń, oświadczenie pacjenta lub opiekuna pacjenta.
- Aby wydrukować i dodać oświadczenie pacjenta, kliknij przycisk Dodaj oświadczenie pacjenta. Większość danych w formularzu zostanie dopisana z kartoteki pacjenta, a pozostałe uzupełnij. Możesz zeskanować dokument i dodać plik lub wydrukować uzupełniony formularz, a następnie dołączyć go do kartoteki pacjenta.
- Oświadczenie opiekuna wraz z pozostałymi dokumentami uprawniającymi do świadczeń dostępne jest po kliknięciu przycisku Dodaj dokument uprawniający.
- Wybierz dokument uprawniający do świadczeń, kliknij i uzupełnij brakujące dane (jeżeli chcesz, aby pacjent skorzystał z przysługującego mu uprawnienia na podstawie art. 12 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, np. PS, kliknij Inny dokument i wybierz odpowiednie uprawnienie)
- dane obowiązkowe są specjalnie oznaczone w polu edycji
- tytuł uprawnienia podpowiadany jest domyślnie; jeżeli dla danego dokumentu dopuszczalny jest inny tytuł, możesz go zmienić, wybierając z rozwijalnej listy
- możesz również zeskanować i dodać plik do kartoteki pacjenta.
- Kliknij Zapisz pod formularzem, aby dodać uprawnienie.
- Dodane uprawnienia wyświetlają się na liście chronologicznie w elemencie Ubezpieczenie NFZ.
- Jeżeli chcesz usunąć dodane uprawnienie, kliknij ikonę kosza obok wybranej pozycji, podaj przyczynę, źródło zmiany i potwierdź.