Ubezpieczenie NFZ

eWUŚ

do góry strony
  • Jeżeli skonfigurowano konto eWUŚ i uprawnienia pacjenta zostały zweryfikowane, w elemencie Ubezpieczenie NFZ widoczny jest jego status ubezpieczenia. (Status eWUŚ pacjenta jest automatycznie sprawdzany przez program, jeżeli użytkownik przejdzie do jego danych.)
  • Jeśli chcesz wyświetlić historię poprawnych weryfikacji eWUŚ, kliknij status ubezpieczenia pacjenta.
  • Aby sprawdzić ręcznie uprawnienia pacjenta do świadczeń, kliknij przycisk Sprawdź eWUŚ.
  • Status ubezpieczenia pacjenta możesz sprawdzić w taki sam sposób w podstawowej karcie pacjenta oraz w oknie wizyty, po kliknięciu przycisku Informacje o pacjencie.

Dokumenty uprawniające do świadczeń

do góry strony
  • W elemencie Ubezpieczenie NFZ możesz dodać dokument uprawniający do świadczeń, oświadczenie pacjenta lub opiekuna pacjenta.
  • Aby wydrukować i dodać oświadczenie pacjenta, kliknij przycisk Dodaj oświadczenie pacjenta. Większość danych w formularzu zostanie dopisana z kartoteki pacjenta, a pozostałe uzupełnij. Możesz zeskanować dokument i dodać plik lub wydrukować uzupełniony formularz, a następnie dołączyć go do kartoteki pacjenta.
  • Oświadczenie opiekuna wraz z pozostałymi dokumentami uprawniającymi do świadczeń dostępne jest po kliknięciu przycisku Dodaj dokument uprawniający.
  • Wybierz dokument uprawniający do świadczeń, kliknij i uzupełnij brakujące dane (jeżeli chcesz, aby pacjent skorzystał z przysługującego mu uprawnienia na podstawie art. 12 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, np. PS, kliknij Inny dokument i wybierz odpowiednie uprawnienie)
    • dane obowiązkowe są specjalnie oznaczone w polu edycji
    • tytuł uprawnienia podpowiadany jest domyślnie; jeżeli dla danego dokumentu dopuszczalny jest inny tytuł, możesz go zmienić, wybierając z rozwijalnej listy
    • możesz również zeskanować i dodać plik do kartoteki pacjenta.
  • Kliknij Zapisz pod formularzem, aby dodać uprawnienie.
  • Dodane uprawnienia wyświetlają się na liście chronologicznie w elemencie Ubezpieczenie NFZ.
  • Jeżeli chcesz usunąć dodane uprawnienie, kliknij ikonę kosza obok wybranej pozycji, podaj przyczynę, źródło zmiany i potwierdź.