Funkcja Szablony umożliwia automatyczne uzupełnianie domyślną treścią poszczególnych elementów wizyty: wywiad, badanie fizykalne, zalecenia, badanie ginekologiczne, badanie obrazowe.
Raz utworzony szablon można wykorzystywać wielokrotnie podczas prowadzenia wizyty. W oknie konfigurowania szablonu można definiować nowe szablony oraz edytować treść istniejących.
Tworzenie nowego szablonu
do góry stronySzablon można przygotować w programie na dwa sposoby:
Przygotowanie szablonu za pomocą ikony Szablony w pasku menu Konfiguracja
- Wybierz kategorię, dla której chcesz stworzyć szablon. Kategorie odpowiadają elementom wizyty, do których wstawiana jest treść z szablonu.
- Kliknij na znak przy odpowiednim elemencie wizyty.
Uwaga!
Do szablonu, oprócz domyślnego tekstu, można w prosty sposób dodać pola ze zmienną zawartością pobierane z odpowiednich pól w bazie danych, np. dane pacjenta, dane świadczeniodawcy, lekarza itp. Pola te widoczne są z prawej strony (1) w oknie tworzenia szablonu.
Dodawanie do treści szablonu poszczególnych pól z danymi odbywa się za pomocą metody przeciągnij i upuść, tzn. przytrzymując lewym klawiszem myszy element, przeciągnij w odpowiednie miejsce szablonu i upuść. Pola te będą uzupełniane automatycznie w momencie wybrania odpowiedniego szablonu w wizycie.
- Korzystając z edytora tekstu, możesz formatować tekst oraz wstawiać tabele. Treść do szablonu możesz również wkleić z dowolnego edytora tekstu.
- Aby szablon był dostępny dla wszystkich użytkowników programu, zaznacz opcję Widoczny dla innych użytkowników (2).
Uwaga!
Formatowanie oraz tabele umieszczone w szablonach zostaną poprawnie wklejone do wizyty tylko w przypadku włączenia formatowania tekstu w elemencie wizyty, do którego wstawiany jest szablon.Tworzenie nowego szablonu podczas prowadzenia wizyty
Uzupełnij treść elementu wizyty i kliknij na przycisk dyskietki. Możesz kliknąć prawym przyciskiem myszy na obszarze wprowadzonego tekstu i wybrać opcję Zapisz jako szablon.
W celu sformatowania tekstu, kliknij na znak Konwertuj do RTF znajdujący się nad szablonami.
Dzięki temu wyświetli się pasek narzędzi nad polem tekstowym, identyczny jak w edytorach tekstu.
Aby formatowanie było widoczne, musi być włączona opcja formatowania tekstu.
Wstawianie szablonu do elementu wizyty
do góry strony- Wykorzystanie przycisku Dodaj z szablonu.
W oknie wizyty wybierz element wizyty, który chcesz uzupełnić treścią z szablonu np. Wywiad.
W pasku menu Wizyta kliknij Dodaj z szablonu.
W nowym oknie widoczna jest lista uprzednio stworzonych szablonów wraz z podglądem ich treści. Istnieje możliwość wyświetlenia tylko własnych szablonów. W tym celu zaznacz checkbox Pokaż tylko moje.
Kliknij na wybrany szablon, z prawej strony okna zostanie wyświetlona jego treść. Po kliknięciu OK treść szablonu zostanie wstawiona do elementu bieżącej wizyty.
- Wstawianie szablonów z listy z prawej strony okna.
– Kliknij na strzałkę obok nazwy odpowiedniego szablonu.
Automatycznie we wskazanym elemence wizyty wstawiana jest treść szablonu.
– Zaznacz szablon z prawej strony okna i umieść go za pomocą myszki w polu edycji metodą "przeciągnij – upuść", tzn. przytrzymując lewym klawiszem myszy element, przeciągnij w odpowiednie miejsce i upuść.
Tworzenie druków własnych
do góry stronyAby utwórzyć własny druk, otwórz okno Szablony (ikona dostępna w pasku menu Konfiguracja).
Następnie kliknij na znak , widoczny z prawej strony kategorii Druki.
Uzupełnij nazwę druku oraz zdecyduj czy druk ma być dostępny dla innych użytkowników.
Skorzystaj z edytora tekstu (w górnej części okna), za pomocą którego możesz formatować tekst.
Gotowy druk możesz również utworzyć w dowolnym edytorze tekstu (np. MS Word) i wkleić jego treść do programu. Zawartość druku zostanie wklejona z zachowaniem formatowania.
Szczególnie pomocne podczas tworzenia własnych druków są pola ze zmienną zawartością, których treść uzupełniana jest na podstawie informacji zapisanych w bazie np.: dane pacjenta, dane świadczeniodawcy, dane lekarza itd. Pola te dostępne są z prawej strony okna.
Aby wstawić do druku pole ze zmienną np. nazwisko pacjenta, skorzystaj z metody przeciągnij i upuść, tzn. przytrzymując lewym klawiszem myszy element Nazwisko, przeciągnij go w odpowiednie miejsce na formatce druku i upuść.
Zapisz gotowy druk.
Wystawianie druków własnych
do góry stronyW oknie wizyty wybierz element wizyty Druki.
W pasku menu Wizyta kliknij Druki własne i wybierz z listy rozwijalnej druk, który chcesz dodać do wizyty.
W nowo otwartym oknie Druk z szablonu, możesz edytować zawartość druku.
Wszystkie pola ze zmienną zawartością, które wykorzystano w szablonie druku, zostały uzupełnione zgodnie z wprowadzonymi do programu danymi pacjenta, danymi lekarza, danymi świadczeniodawcy itd.
Podgląd druku dostępny jest po kliknięciu na znak , dostępny w prawym górnym rogu okna.
Zatwierdzenie druku przyciskiem OK spowoduje dołączenie go do wizyty. Z tego miejsca dostępny jest również podgląd dokumentu oraz możliwość edycji i usuwania.
W oknie kończącym wizytę druk będzie widoczny na liście dokumentów, które można wydrukować i ostatecznie sprawdzić ich wygląd.