Niedzielski: chciałbym postawić na poprawę jakości obsługi pacjentów

18.09.2020
Karolina Mózgowiec

Minister zdrowia Adam Niedzielski zapowiedział reformy systemowe, w tym zdefiniowanie nowej sieci szpitali, a także poprawę jakości obsługi klienta. Jak mówił, poziom obsługi ma ogromny wpływ na ocenę jakości leczenia.

Niedzielski pytany w TVP Info o plan działań i cele na najbliższy czas przypomniał, że jego pierwszym krokiem jako ministra było zdefiniowanie strategii jesiennej walki z pandemią. Zauważył, że plan opublikował tydzień po objęciu urzędu.

Szef MZ zapowiedział, że na przełomie września i października przedstawi plan odbudowy ochrony zdrowia po ograniczeniu dostępu do świadczeń medycznych w początkowym okresie epidemii i zaniechaniu przez Polaków badań profilaktycznych.

Następnie – jak mówił – zajmie się reformami systemowymi. "Przede wszystkim reformą w zakresie szpitalnictwa, czyli zdefiniowaniem nowej sieci szpitali, bo taki wymóg jest związany ze zbliżającym się czerwcem 2021 r., a jednocześnie bardzo mocno chciałbym postawić na aspekty jakościowe, nie tylko w sensie medycznym, ale związane z pewną kulturą obsługi pacjentów. Tym, czego moim zdaniem bardzo brakuje w naszym sektorze medycznym, są standardy klienckie świadczenia usług medycznych, to, że musimy czekać, będąc w rejestracji, to, czy jesteśmy obsługiwani w sposób zgodny ze standardami, które panują w całej gospodarce, to, żeby pacjenci otrzymywali właściwe informacje" – podkreślił.

Ocenił, że te zagadnienia, choć nie są stricte medyczne, mają ogromny wpływ na ocenę jakości leczenia.

Umowy szpitali tworzących system podstawowego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej (sieć) obowiązują od 1 października 2017 r. do 30 czerwca 2021 r.

Aktualna sytuacja epidemiologiczna w Polsce Covid - aktualne dane

COVID-19 - zapytaj eksperta

Masz pytanie dotyczące zakażenia SARS-CoV-2 (COVID-19)?
Zadaj pytanie ekspertowi!