Czy leczenie bólu na oddziale intensywnej terapii wymaga stworzenia nowych standardów postępowania?
Jak uniknąć powikłań ze strony przewodu pokarmowego wywołanych przez NLPZ?
Wysłuchaj wypowiedzi prof. Khalida Azzama z McMaster University w Kanadzie.
Jakie skale oceny bólu można wykorzystać u chorych na schizofrenię?
O podejściu do zagadnienia resuscytacji u chorego po 80. roku życia mówi prof. Roman Jaeschke.
Jaka jest skuteczność toksyny botulinowej w leczeniu migren?
W jaki sposób można zmniejszyć ryzyko rozwoju przetrwałego bólu pooperacyjnego czy pourazowego?
Posłuchaj wypowiedzi konsultanta krajowego w dziedzinie chorób zakaźnych prof. Andrzeja Horbana nagranej w styczniu 2018 roku w Krakowie podczas Konferencji Współczesne problemy chorób zakaźnych.
Czy w leczeniu bólu jedyną pomocną biotoksyną jest toksyna botulinowa?
Wiek biologiczny często nie pokrywa się z wiekiem chronologicznym, a dzisiejsi 70-latkowie to często osoby w pełni sprawne i aktywne. O filozofii podejścia intensywisty do leczenia pacjentów w starszym wieku mówi prof. Roman Jaeschke.
Wysłuchaj wypowiedzi dr. med. Tomasza Ozorowskiego.
Co wiedzieliśmy wczoraj, a co wiemy dziś?
Jakie nieinwazyjne metody neuromodulacyjne wykorzystywanie są w leczeniu bólu?
Za pomocą jakich inwazyjnych metod neuromodulacyjnych leczymy ból?
Dlaczego nalokson nie odwraca analgezji w preparatach zawierających jego połączenie z oksykodonem?
Wysłuchaj wypowiedzi dr. med. Tomasza Ozorowskiego.
Czy Clostridium difficile to poważny problem polskich oddziałów intensywnej terapii? Jakie metody zapobiegania infekcji należy stosować?
Wysłuchaj wypowiedzi prof. Khalida Azzama z McMaster University w Kanadzie.
Przetrwały ból pooperacyjny lub pourazowy jest częstym i poważnym problemem terapeutycznym, który może prowadzić do znacznego pogorszenia jakości życia, a także do niepełnosprawności.
Mamy dane, które pokazują, że w tych szpitalach, gdzie wprowadzono takie zespoły, częstość wewnątrzszpitalnych zatrzymań krążenia wynosi 50% w porównaniu ze szpitalami, gdzie nie ma takich zespołów.